close
تبلیغات در اینترنت
عاجز ترین فرد کسی است که در دعا کردن عاجز باشد
نسل بیدار


منوی دسته ای
آرشیو
دوستان
پیوندهای روزانه

.:: آخرین مطالب ::.

عنوان تاریخ
<-PostTitle-> <-PostDate->

موضوع: <-PostCategory->

   يك كشتي در يك سفر دريايي در ميان طوفان در دريا شكست و غرق شد و تنها دو مرد توانستند نجات يابند و شنا كنان خود را به جزيره كوچكي برسانند. دو نجات يافته هيچ چاره اي به جز دعا كردن و كمك خواستن از خدا نداشتند. چون هر كدامشان ادعا مي كردند كه به خدا نزديك ترند و خدا دعايشان را زودتر استجاب مي كند، تصميم گرفتند كه جزيره را به 2 قسمت تقسيم كنند و هر كدام در قسمت متعلق به خودش دست به دعا بر دارد تا ببينند كدام زود تر به خواسته هايش مي رسد.ا
نخستين چيزي كه هردو از خدا خواستند غذا بود. صبح روز بعد مرد اول ميوه اي را بالاي درختي در قسمت خودش ديد و با آن گرسنگي اش را بر طرف كرد.اما سرزمين مرد دوم هنوز خالي از هر گياه و نعمتي بود.ا
هفته بعد دو جزيره نشين احساس تنهايي كردند.مرد اول دست به دعا برداشت و از خدا طلب همسر كرد. روز بعد كشتي ديگري شكست و غرق شد و تنها نجات يافته آن يك زن بود كه به طرف بخشي كه مرد اول قرار داشت شنا كرد. در سمت ديگر مرد دوم هنوز هيچ همراه و همدمي نداشت.ا




رعايت عدالت
رعايت عدالت


امام جعفر صادق صلوات الله عليه حكايت مي‌فرمايد:

روزى اميرالمؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام به غلام خود، قنبر دستور داد تا بر شخصى كه محكوم به حدّ شلاّق بود، هشتاد ضربه شلاّق بزند. و چون قنبر ناراحت و عصبانى بود؛ سه شلاّق، بيشتر از هشتاد ضربه بر او وارد ساخت.

حضرت اميرالمؤمنين على عليه السلام شلاّق را از دست قنبر گرفت و سه ضربه شلاّق بر او زد.

شايان ذکر است حضرت علي عليه السلام بسيار زياد به رعايت حقوق ديگران توجه داشتند و در اين امر به اين که فرد خطاکار از نزديکان و اصحابم هست نگاه نمي‌کردند. هر کس برخلاف عدالت عمل مي‌کرد بايد مجازات مي‌شد و هر کس که حقي را پايمال مي‌نمود بايد تقاص پس مي‌داد. پس اين عمل عين عدالت و مهرباني اميرالمومنين بود .



منبع:


تهذيب الاحكام، ج 10، ص 27، ح 11.


برچسب‌ها: <-TagName->




نویسنده : mohamad
چهارشنبه 24 اسفند 1390


امکانات


این صفحه را به اشتراک بگذارید

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................ ,..................................................................................................................................................................................................................................................................... تماس با ما ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................................................................................................
درباره نویسنده

<-PostAuthor-> ٍ

آمار بازدید
  خوش آمدید
نویسندگان:

وضعیت وبلاگ :

اوقات شرعی :

تبلیغات